বলীউড জগতৰ এক চিৰপৰিচিত নাম মনমোহন দেশাই ৷নিজস্ব দৃষ্টিভংগী আৰু সুকীয়া শৈলীৰে বলীউড জগতলৈ এক অনবদ্য অৱদান আগবঢ়াইছে এইজন ব্যক্তিয়ে ৷
মনমোহন দেশাই এনে এজন ব্যক্তি যিয়ে চলচিত্ৰ জগতত এনে এক ধাৰা প্ৰৱৰ্তন কৰিছিল যি পিছলৈ “মছলা ছবি” নামেৰে জনপ্ৰিয় ৰূপ পায়।এসময়ত দেশাইৰ ছবিসমূহে নাটক, একচন, ৰোমাঞ্চ আৰু কমেডীৰ সুকীয়া মিশ্ৰণেৰে দৰ্শকক মুগ্ধ কৰিছিল৷ভাৰতীয় চিনেমাক প্ৰভাৱিত কৰা মনমোহন দেশাইৰ কাহিনীসমূহে যেন চিনেমা বিপ্লৱৰহে আৰম্ভণি কৰিছিল।
১৯৩৭ চনৰ ২৬ ফেব্ৰুৱাৰীত ভাৰতৰ মুম্বাইত জন্মগ্ৰহণ কৰিছিল মনমোহন দেশায়ে। মনমোহন দেশাইৰ পিতৃ কিকুভাই দেশাই এজন প্ৰখ্যাত চলচ্চিত্ৰ প্ৰযোজক হোৱাৰ বাবে কম বয়সতে চলচ্চিত্ৰ জগতৰ সৈতে চিনাকি হৈ পৰিছিল।
প্ৰথম অৱস্থাত চলচিত্ৰ পৰিচালকসকলক সহায় কৰি আৰু বিভিন্ন চলচ্চিত্ৰৰ চেটত কাম কৰি নিজৰ কেৰিয়াৰ আৰম্ভ কৰিছিল তেওঁ ।
১৯৭০ চনত চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা হিচাপে বলীউডত অভিষেক ঘটিছিল মনমোহন দেশাইৰ৷ যি সময়ত ভাৰতীয় চিনেমাতো এক ভয়ংকৰ পৰিৱৰ্তন ঘটিছিল। যি সময়ত ভাৰতীয় চলচিত্ৰ উদ্যোগত পৰম্পৰাগত বিষয়বস্তুসমূহ পুনৰ সংজ্ঞায়িত কৰা হৈছিল আৰু দৰ্শক সকলেও নতুন ধৰণৰ মনোৰঞ্জন বিচাৰিছিল আৰু এই পৰিৱৰ্তনৰ প্ৰতি সঁহাৰি জনাই মনমোহন দেশায়ে নাটক, একচন, ৰোমাঞ্চ, কমেডী আনকি মেলোড্ৰামাকো একত্ৰিত কৰি একক চিনেমাৰ অভিজ্ঞতাত একত্ৰিত কৰা এক ধাৰাৰ সৃষ্টি কৰিছিল। তেওঁৰ মছলা ছবিৰ ট্ৰেডমাৰ্ক আছিল বিভিন্ন উপাদানৰ সংমিশ্ৰণ।
কাহিনী, একচন ছিকুৱেন্স, সংলাপ আৰু পাৰিবাৰিক মূল্যবোধৰ ওপৰত গুৰুত্ব দিয়া এই সকলোবোৰেই আছিল মনমোহন দেশাইৰ ছবিৰ বৈশিষ্ট । তেওঁ নিপুণভাৱে বিভিন্ন কাহিনী আৰু ধাৰাক একত্ৰিত কৰি ছবিৰ যোগেদি প্ৰকাশ কৰিছিল যি দৰ্শকসকলক আৱেগিক কৰি তোলাৰ লগতে আলোড়িত কৰি তুলিছিল আৰু চলচিত্ৰৰ প্ৰতি দৰ্শকৰ আকৰ্ষণ বৃদ্ধি পাইছিল। যাৰ ছবিসমূহে ভাৰতৰ সজীৱ মনোভাৱ আৰু সাংস্কৃতিক বৈচিত্ৰ্যক প্ৰতিফলিত কৰিছিল।
“অমৰ আকবৰ এন্থনী” (১৯৭৭), “নছিব” (১৯৮১), আৰু “কুলি” (১৯৮৩) আদি ছবি দেশাইৰ এনে কিছুমান বিখ্যাত ৰচনা। এই ছবিসমূহে তেওঁক এজন দক্ষ গল্পকাৰ হিচাপেও এক সুকীয়া স্থান প্ৰদান কৰিছিল। আনহাত এই ছবিসমূহে কেৱল ব্যৱসায়িক সফলতাই নহয়, ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ ইতিহাসতো নিজৰ স্থান প্ৰতিষ্ঠা কৰিছিল।
কেৱল বক্স অফিচত হিট ছবিয়েই নহয় বৰঞ্চ বলীউড ছবিত উল্লেখযোগ্য অৱদান আগবঢ়াই ভাৰতীয় চলচ্চিত্ৰ উদ্যোগক সমৃদ্ধ কৰিছিল এইজন মনমোহন দেশায়ে । ডাঙৰ পৰ্দাত গল্প উপস্থাপনৰ ধৰণ সলনি কৰি তেওঁ এনে এক আৰ্হিৰ সৃষ্টি কৰিছিল যিয়ে আজিও অনুপ্ৰাণিত কৰি ৰাখিছে চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতাসকলক।
চলচ্চিত্ৰৰ বিভিন্ন উপাদানসমূহক চিনেমাৰ সুস্বাদু খাদ্য হিচাপে গঢ়ি তোলাৰ ক্ষেত্ৰত অতুলনীয় প্ৰতিভাৰ স্বীকৃতি স্বৰূপে “মছলা ছবি” বাক্যাংশটো ক্ৰমাৎ দেশাইৰ নামৰ সৈতে ব্যৱহৃত হ’বলৈ ধৰিলে।
ভাৰতীয় চিনেমাৰ ইতিহাসত “মছলা ছবিৰ পিতৃ” হিচাপে মনমোহন দেশাইৰ খ্যাতি চিৰস্থায়ী। এক সুকীয়া চিনেমাৰ সৃষ্টি কৰিবলৈ তেওঁ গতানুগতিক কাহিনীৰ পৰিৱৰ্তে আৱেগ আৰু ধাৰাসমূহৰ মিশ্ৰণ ঘটাই এক সুকীয়া ধাৰাৰ সৃষ্টি কৰিছিল।
মনোৰঞ্জনধৰ্মী তেওঁৰ ছবিবোৰে সেইসময়ত পৰিৱৰ্তিত দেশখনৰ মনোভাৱকো প্ৰতিফলিত কৰিছিল।
সেয়েহে আজিও এইগৰাকী কিংবদন্তি পৰিচালক ভাৰতীয় চিনেমাৰ বিৱৰ্তনৰ প্ৰতীক ৷