মঙলবাৰে আৰৱ সাগৰৰ ‘সাগৰ কিৰণ ৰিগ’লৈ যোৱাৰ পথত দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হয় এখন অ’এনজিচি হেলিকপ্টাৰ ৷ জানিব পৰা মতে হেলিকপ্টাৰখনত থকা ৯ জন যাত্ৰীৰ ভিতৰত ৪ জনে শোকাবহ দুৰ্ঘটনাটোত প্য়ৰাণ হেৰুৱায়। সাগৰ কিৰণৰ পৰা মাত্ৰ কিছু দূৰত্বত থকা হেলিকপ্টাৰখন প্ৰায় ১১.৪৫ বজাত তললৈ নামি গৈছিল ৷ অৱশ্যে হেলিকপ্টাৰখনত সংলগ্ন হৈ থকা ফ্লোটাৰৰ সহায়ত ই পানীত ওপঙি থাকিবলৈ সক্ষম হৈছিল।অৱশেষত মালব্য-১৬ নামৰ এখন জাহাজ আৰু ৰিগৰ এখন স্পীড বোটকে ধৰি উদ্ধাৰকাৰীসকলে দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হেলিকপ্টাৰখনত থকা ৯ জন লোককেই উলিয়াই আনিবলৈ সক্ষম হৈছিল যদিও তেওঁলোকৰ ৪ জনক নৌসেনাৰ হেলিকপ্টাৰেৰে চিকিৎসালয়লৈ স্থানান্তৰ কৰাৰ পিছতেই মৃত ঘোষণা কৰা হৈছিল। জানিবপৰা মতে হেলিকপ্টাৰখনত অ’এনজিচিৰ কৰ্মচাৰীসকলৰ লগতে দুজন পাইলট আছিল ।
অ’এনজিচিৰ কৰ্মচাৰীসকলে এখন সম্পূৰ্ণ নতুন হেলিকপ্টাৰত ভ্ৰমণ কৰিছিল, যিখন পৱন হান্সে শেহতীয়াকৈ মাইলষ্টোন এভিয়েচন গ্ৰুপৰ পৰা লীজত লোৱা ছয়খন চিকোৰ্স্কি এছ-৭৬ডি হেলিকপ্টাৰৰ ভিতৰত এখন। ‘চিকোৰ্স্কি এছ-৭৬’ হৈছে এখন এনে ধৰণৰ হেলিকপ্টাৰ য’ত ২০২০ চনত বাস্কেটবল তাৰকা কোবে ব্ৰায়ান্টৰ মৃত্যু হৈছিল। অৱশ্যে অ’এনজিচিৰ ‘এছ-৭৬ডি’ৰ বিপৰীতে তেওঁ চলাই থকা হেলিকপ্টাৰখন আছিল এছ-৭৬বি ।
শোকাবহ দুৰ্ঘটনাটো সংঘটিত হোৱাৰ সময়ত ‘এছ-৭৬ডি’ হেলিকপ্টাৰখন ইয়াৰ গন্তব্যস্থান অ’এনজিচিৰ ‘সাগৰ কিৰণ ৰিগ’ৰ পৰা প্ৰায় ৪-৫ মিনিট দূৰত্বত আছিল ।
কিয় আৰু কেনেকৈ এই দুৰ্ঘটনাটো সংঘটিত হ’বলৈ পালে সেয়া তৎক্ষণাৎ জানিব পৰা হোৱা নাই যদিও পশ্চিমৰ অফশ্বৰত প্ৰতিকূল বতৰৰ বাবে এই দুৰ্ঘটনা সংঘটিত হোৱা বুলি সন্দেহ কৰা হৈছে । বিষয়াসকলৰ মতে অ’এনজিচিয়ে ইতিমধ্যে ঘটনাটোৰ তদন্ত আৰম্ভ কৰিছে। আনহাতে অসামৰিক বিমান পৰিবহন সঞ্চালকালয়েও পৃথক তদন্তৰ নিৰ্দেশ দিয়াৰ সম্ভাৱনা আছে।
ঘটনাটোৰ বিৱৰণ দি বিষয়াসকলে কৈছিল যে হেলিকপ্টাৰখন ৰাতিপুৱা জুহু হেলিবেছৰ পৰা আন দিনৰ দৰেই উৰা মাৰিছিল ৷ কিন্তু ৰিগৰ লেণ্ডিং জোনৰ পৰা ১ বা ১.৫ কিলোমিটাৰ দূৰত ই সাগৰলৈ নামি গৈছিল। অৱশ্যে, হেলিকপ্টাৰখনত লগোৱা ফ্লোটাৰৰ সৈতে ই অফশ্ব’ৰলৈ গৈ পানীত ওপঙি থাকিবলৈ সক্ষম হৈছিল। এজন বিষয়াই কয়, “আমি নাজানো যে ফ্লোটৰ সময়ত হেলিকপ্টাৰখন বাগৰি পৰিছিল নেকি।”
তথ্যৰ ভিত্তিত অ’এনজিচি আৰু নৌসেনাই উদ্ধাৰৰ বাবে জাহাজবোৰ স্ক্ৰেম্বল কৰিছিল। সাগৰ কিৰণ ৰিগৰ পৰা এখন তীব্ৰ গতিৰ নাও প্ৰথমে ঘটনাস্থলীত উপস্থিত হোৱাৰ পিছতেই প্ৰায় ৯০-১০০ মিনিটৰ ভিতৰত সকলো কৰ্মচাৰীক বাহিৰলৈ উলিয়াই অনা হৈছিল।
মালব্য-১৬ নামৰ বিমানখনে চাৰিজন লোকক উদ্ধাৰ কৰাৰ সময়ত, সাগৰ কিৰণ ৰিগৰ পৰা উদ্ধাৰকাৰী নাৱেৰে এজন লোকক উলিয়াই অনা হৈছিল। আনহাতে নৌসেনাৰ হেলিকপ্টাৰে চাৰিজন অচেতন লোকক মুম্বাইৰ চিকিৎসালয়লৈ লৈ গৈছিল বুলি বিষয়াজনে কৈছিল। অৱশ্যে হেলিকপ্টাৰখন সোনকালেই ডুব গৈছিল।
জানিবপৰা মতে এখন মাল্টি-চাপোৰ্ট জাহাজ (এমএছভি) ইতিমধ্যে ঘটনাস্থলীত আছে, যি হেলিকপ্টাৰখনৰ ধ্বংসাৱশেষ উদ্ধাৰ কৰিবলৈ চেষ্টা কৰি আছে৷ আনহাতে ঘটনাস্থলীত আছে ডুবাৰুও ।
অ’এনজিচিৰ মুম্বাই উপকূলত আছে মুখ্য তেল আৰু গেছ ক্ষেত্ৰ আৰু পৱন হংস হেলিকপ্টাৰে নিয়মীয়াকৈ কোম্পানীৰ কৰ্মচাৰী আৰু বিষয়াসকলক উপকূলৰ পৰা ১৬০ কিলোমিটাৰ দূৰত্বত অৱস্থিত ৰিগলৈ লৈ যায়।
উল্লেখযোগ্য যে , এই হেলিকপ্টাৰ দুৰ্ঘটনাটোৱেই অ’এনজিচিৰ ইতিহাসৰ প্ৰথম দুৰ্ঘটনা নহয়। ইয়াৰ পূৰ্বেও ২০০৩ চনৰ আগষ্ট মাহত মুম্বাই উপকূলত এখন এমআই-১৭২ হেলিকপ্টাৰ দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হৈছিল যাৰ ফলত ২৭ জন লোক আৰু বিমানত থকা পাইলটজন নিহত হৈছিল।আনহাতে ২০১৮ চনৰ ১৩ জানুৱাৰীত অ’এনজিচিৰ পাঁচজন বিষয়া আৰু দুজন পাইলটকে ধৰি সাতজন লোকৰ সৈতে এখন পৱন হংস হেলিকপ্টাৰ আৰৱ সাগৰত চৰকাৰী মালিকানাধীন কোম্পানীৰ তেল স্থাপনৰ বাবে উৰা মৰাৰ কেইমিনিটমান পিছত মুম্বাই উপকূলৰ ওচৰত দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হোৱাৰ ফলত সাতজনৰ মৃত্যু হৈছিল।
ইফালে ২০০২ চনত অ’এনজিচিৰ দ্বাৰা ভাড়াত লোৱা ডাউফিন হেলিকপ্টাৰ এখন সাগৰত দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হৈছিল ৷ অৱশ্যে ১০ জন যাত্ৰীক উদ্ধাৰ কৰা হয়।আকৌ ২০০৩ চনৰ এপ্ৰিল মাহত জুহু এৰোড্ৰমত অৱতৰণ কৰোঁতে অ’এনজিচিৰ কৰ্মচাৰীসকলক লৈ যোৱা বেল ৪১২ হেলিকপ্টাৰো দুৰ্ঘটনাগ্ৰস্ত হৈছিল।