শেহতীয়াকৈ আগশাৰীৰ এপলে মুকলি কৰিছে নতুন ৰেঞ্জৰ ঘড়ী আল্ট্ৰা ৷ দুঃসাহসিক অভিযানৰ প্ৰতি আগ্ৰহী সাঁতোৰবিদ, পৰ্বতাৰোহী, আৰু মাৰাথন দৌৰবিদ আদিয়ে এই ঘড়ী ব্যৱহাৰ কৰিবলৈ উপযোগী । কিন্তু এপলৰ এই নতুন প্ৰযুক্তিক প্ৰত্যাহ্বান জনাই আন এক অত্যাধুনিক ঘড়ী নির্মাণৰ দিশে আগবাঢ়িছে ওমেগা নামৰ প্ৰতিষ্ঠানটোৱে ৷ পৃথিৱীৰ বুকুত নহয় মংগল গ্ৰহত সময় চাব পৰা ঘড়ী নির্মাণ কৰিছে প্ৰতিষ্ঠানটোৱে ৷ চুইজাৰলেণ্ডৰ ঘড়ী নিৰ্মাতা কোম্পানী ওমেগা আৰু ইউৰোপীয় মহাকাশ সংস্থাই এই ঘড়ী নির্মাণৰ কাম অব্যাহত ৰাখিছে ৷
মার্চটাইমাৰ হ’ব প্ৰথমটো ঘড়ী য’ত পৃথিৱী আৰু মংগল গ্ৰহৰ সময় একেলগে আপোনাৰ হাতত প্ৰদৰ্শন কৰিব। দুয়োটা গ্ৰহৰ দিন আৰু ৰাতিৰ সময়ৰ পাৰ্থক্যৰ বাবে ভৱিষ্যতে ৰঙা গ্ৰহটোলৈ যোৱা মহাকাশচাৰীসকলৰ বাবে এই ঘড়ীটো এটা মূল উপাদান হ’ব পাৰে। পৃথিৱীত দিনটোৰ দৈৰ্ঘ্য ২৪ ঘণ্টা হ’লেও মংগল গ্ৰহত এদিনৰ দৈৰ্ঘ্য ২৫ ঘণ্টা।
শেহতীয়াকৈ উন্মোচন কৰা এই ঘড়ীটো ওমেগাছ ‘স্পীডমাষ্টাৰ’ ছিৰিজৰ ঘড়ীৰ শেহতীয়া সংযোজনৰ ৷ ইউক্ৰেইন যুদ্ধৰ পূৰ্বে ৰাছিয়া আৰু ইউৰোপে যৌথভাৱে নিৰ্মাণ কৰা ৰোজালিণ্ড ফ্ৰেংকলিন ৰোভাৰ চলোৱাত সহায়ক হোৱাকৈ বিজ্ঞানী আৰু অভিযন্তাসকলে মংগল গ্ৰহৰ নিৰ্দিষ্ট মিছনৰ সৈতে এটা ঘড়ীৰ কথা চিন্তা কৰাৰ লগে লগে ইয়াৰ ধাৰণা আৰম্ভণি হৈছিল।
সময় প্ৰদর্শন কৰাৰ উপৰিও এই ঘড়ীটোত চুম্বকীয় কম্পাছ ব্যৱহাৰ নকৰাকৈ পৃথিৱী আৰু মংগল গ্ৰহৰ প্ৰকৃত উত্তৰ দিশ বিচাৰি উলিয়াব পৰাকৈ সজ্জিত কৰা হৈছে।
মহাকাশ ভ্ৰমণ আৰু বায়ুমণ্ডলত আন এটা গ্ৰহত প্ৰৱেশৰ সময়ত লাভ কৰা চৰম উষ্ণতা আৰু চাপ এই ঘড়ীটোৱে সহ্য কৰিব পাৰে। মহাকাশৰ শূন্যতা, কম্পন, উৎক্ষেপণৰ চাপ, বিকিৰণ আৰু অন্যান্য জগতৰ কঠোৰ পৰিস্থিতিৰ চৰম পৰিস্থিতি সহ্য কৰিব পৰাকৈ ঘড়ীতো ডিজাইন কৰা হৈছে।