এই বন্দৰটো মায়ানগৰী মুম্বাইৰ ভাৰতৰ পশ্চিম উপকূলত অৱস্থিত। মুম্বাই বন্দৰ ট্ৰাষ্ট হৈছে এক বন্দৰ, ইয়াৰ আকাৰ আৰু যান- জঁটৰ ফালৰ পৰা ই ভাৰতৰ সৰ্ববৃহৎ বন্দৰ। প্ৰায় ৪০০ বৰ্গ কিলোমিটাৰত বিস্তৃত এই বন্দৰটোৰ উত্তৰ দিশত কংকন মূল ভূ- খণ্ড আৰু পশ্চিমে দ্বীপ চহৰ মুম্বাইৰ দ্বাৰা সুৰক্ষিত। এই বন্দৰটো দক্ষিণে আৰৱ সাগৰলৈ বিস্তাৰিত হয়।
ভাৰত চৰকাৰৰ সম্পূর্ণ স্বায়ত্বশাসিত নিগম মুম্বাই প’ৰ্ট ট্ৰাষ্টে এই বন্দৰটো পৰিচালনা কৰে। বন্দৰটো মূলত: বাল্ক কাৰ্গোৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰা হয়, আনহাতে বেছিভাগ কণ্টেই’নাৰৰ যাতায়ত বন্দৰটোৰ সিপাৰে নাভা শ্বেভা বন্দৰলৈ নিৰ্দেশিত হয় । ১৮৭০ চনত মুম্বাই বন্দৰ নিৰ্মাণ কৰা হৈছিল যদিও ১৮৭৩ চনৰ ২৬ জুনত এটা নিগম হিচাপে প্ৰতিষ্ঠা কৰা হয় বোম্বে বন্দৰ ট্ৰাষ্ট। ইয়াৰ প্ৰতিষ্ঠাপক সভাপতি আছিল কৰ্ণেল জে. এ বেলাৰ্ড ।
ঊনবিংশ শতিকাৰ শেষৰফালে বোম্বে বন্দৰ ন্যাসৰ যৌথ পৰামৰ্শ দাতা হিচাপে চিভিল ইঞ্জিনিয়াৰিং পাৰ্টনাৰশ্বিপ, ছাৰ জন উলফ বেৰী আৰু লেফটেনেন্ট কৰ্ণেল আৰ্থাৰ জন বেৰীয়ে বন্দৰ উন্নয়নৰ কাম হাতত লৈছিল। জৱাহৰলাল নেহৰু বন্দৰক JNPT সংক্ষিপ্ত ৰূপেৰে জনা যায় আৰু ইয়াৰ বানান Nhava Sheva বুলিও কোৱা হয়।
জৱাহৰলাল নেহৰু বন্দৰ ভাৰতৰ আটাইতকৈ ব্যস্ত বন্দৰ । JNPT বন্দৰ মুম্বাইত অৱস্থিত আৰু এই বন্দৰটো আৰৱ সাগৰৰ ওপৰত থকা থানে ক্ৰিকৰ মাজেৰে পাৰ হৈ যায়। সাধাৰণ নামটো ইয়াত অৱস্থিত শেভা গাঁৱৰ নামৰ পৰা উদ্ভৱ হৈছে। বন্দৰটো পশ্চিম নিৰ্দিষ্ট মালবাহী কৰিডৰৰ টাৰ্মিনেলও ১৯৮৯ চনৰ ২৬ মে’ত স্থাপন কৰা হৈছিল জৱাহৰলাল নেহৰু বন্দৰ। JNPT হৈছে ভাৰতৰ সৰ্ববৃহৎ কণ্টেইনাৰ হেণ্ডলিং বন্দৰ । JNPT ট্ৰাষ্ট কণ্টেইনাৰ টাৰ্মিনেল JNPT য়ে পৰিচালনা কৰে। ইয়াৰ দৈৰ্ঘ্য ৬৮০ মিটাৰ । ইয়াৰ দ্বাৰা ৬২.১৫ মিলিয়ন টন সামগ্রী চম্ভালিব পাৰিব।