ভাৰতীয় সংগীতৰ যাদুকৰ নেপথ্য গায়ক আৰু মহান সংগীতজ্ঞ মহম্মদ ৰফীক ভাৰতৰ অন্যতম শ্ৰেষ্ঠ আৰু প্ৰভাৱশালী গায়ক হিচাপে গণ্য কৰা হয়। বলীউড জগতৰ সৰ্বকালৰ সৰ্বশ্ৰেষ্ঠ কণ্ঠশিল্পী মহম্মদ ৰফি । যি বলীউডক হাজাৰ হাজাৰ শ্ৰেষ্ঠ গীত উপহাৰ দিছে। ১৯২৪ চনৰ ২৪ ডিচেম্বৰত জন্মগ্ৰহণ কৰা এইজনা মহান সংগীতজ্ঞৰ আজি ৯৮তম জন্ম বাৰ্ষিকী যাৰ জন্ম হৈছিল অমৃতসৰ জিলাৰ কোটা চুলতান সিং গাঁৱত।
বিভিন্ন ভাষাৰ ২৮০০০ গীতত কণ্ঠদান কৰা গায়কগৰাকীয়ে মৃত্যুৰ কিছু সময়ৰ পূৰ্বেও এটা গীত ৰেকৰ্ডিং কৰিছিল। মৃত্যুৰ কেইঘণ্টামান আগতে তেওঁ ‘আছ পাছ’ ছবিৰ ‘ছাম ফিৰ ক্যুন উদাস হায় দাস, তু কাহিন আপকো হায় দোস্ত’ গীতটো ৰেকৰ্ডিং কৰি আহিছিল।
ৰফিৰ ককায়েকৰ এখন চেলুন আছিল। পঢ়া-শুনাৰ প্ৰতি কোনো আগ্ৰহ নথকা মহম্মদ ৰফিক সেয়েহে দেউতাকে ককায়েকৰ সৈতে চেলুনত কাম কৰিবলৈ পঠিয়াই দিছিল ।
সৰু অৱস্থাত গাঁৱত ফকিৰৰ সৈতে গান গাইছিল ৰফীয়ে আৰু তেওঁ সেই ফকীৰৰ মাতটো ইমানেই ভাল পাইছিল যে তেওঁৰ মাত অনুকৰণ কৰিছিল। এদিন ফকিৰেও তেওঁৰ গান শুনিলে। গীতটোৰ প্ৰতি ৰফিৰ অনুভৱ দেখি ফকিৰজন বৰ আনন্দিত হৈ ৰফীক আশীৰ্বাদ কৰিলে ৷ তেতিয়াৰ পৰাই চুফী ফকিৰ ৰফীজীৰ প্ৰেৰণা হৈ পৰে আৰু মহম্মদ ৰফিৰ পৰা তেওঁ ওস্তাদ মহম্মদ ৰফী হয়।
ধৰ্মগুৰুসকলৰ নিৰ্দেশত এবাৰ কিছু সময়ৰ বাবে তেওঁ গান গোৱা বন্ধ কৰি দিছিল। মৌলানাই কৈছিল যে ধৰ্মত হজৰ পিছত গান গোৱা আৰু নৃত্য কৰা অনুমোদিত নহয়। ইয়াৰ পিছত তেওঁ গান গোৱা বাদ দিলে। কিন্তু নৌছাদ চাহাব আৰু ৰফিৰ পুত্ৰৰ পৰামৰ্শৰ পিছত তেওঁ গান গাবলৈ ধৰিলে। গান গোৱা। তাৰ পিছত মন সলনি কৰি আকৌ গান গাবলৈ ধৰিলে। ইয়াৰ পিছত একেৰাহে ৮ বছৰ ধৰি তেওঁ নিজৰ কণ্ঠৰে এজন এজনকৈ উজ্জ্বল গীত সজাইছিল। ১৯৮০ চনৰ ৩১ জুলাইত তেওঁৰ মৃত্যু হয় যদিও তেওঁৰ সুৰীয়া কণ্ঠই এতিয়াও সংগীতপ্ৰেমীসকলক তেওঁলোকৰ ট্ৰেকত ৰখাই দিয়ে।মহম্মদ ৰফি আছিল অতি সজীৱ আৰু আনন্দময় ব্যক্তিত্ব।