VOICE 24x7
Wednesday, May 25, 2022
English
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • ৰাজনীতি
  • সমাজ
  • অভিমত
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • জীৱন
  • অৰ্থনীতি
  • বিজ্ঞান
  • ক্ৰীড়া
  • ভিডিঅ’
  • আইন
  • চৰ্চা
No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • ৰাজনীতি
  • সমাজ
  • অভিমত
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • জীৱন
  • অৰ্থনীতি
  • বিজ্ঞান
  • ক্ৰীড়া
  • ভিডিঅ’
  • আইন
  • চৰ্চা
No Result
View All Result
VOICE 24x7
English
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • ৰাজনীতি
  • সমাজ
  • অভিমত
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • জীৱন
  • অৰ্থনীতি
  • বিজ্ঞান
  • ক্ৰীড়া
  • ভিডিঅ’
  • আইন
  • চৰ্চা

গাভৰু বিহু বা জেং বিহু

আশাজ্যোতি শইকীয়া by আশাজ্যোতি শইকীয়া
May 5, 2022
in অভিমত
গাভৰু বিহু বা জেং বিহু
0
SHARES
50
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

জেং বিহু হৈছে মহিলাৰ দ্বাৰা পৰিবেশন কৰা এক বিহু ৷ ইয়াক গাভৰু বিহু বা গছৰ তলৰ বিহু বুলিও কোৱা হয় ৷
এই বিহুত পুৰুষৰ প্ৰৱেশ নিষেধ আৰু ঢোল .পেপা.তাল. বাঁহী আদি কোনো বাদ্যৰ প্ৰয়োজন নাই ৷

হাতত টকা আৰু হাত চাপৰি বজাই মহিলা সকলে এই নৃত্য বৃত্তাকাৰে পৰিবেশন কৰে ৷বিহু নচা নাচনীৰ নৃত্যৰ ভৰত ভূমি উৰ্বৰা হয় বুলি প্ৰবাদ আছে ৷ জেং বিহু কেনেকৈ আহিল তাৰ কোনো ইতিহাস পাবলৈ নাই ৷ জনশ্ৰুতি মতে অতীজতে বিহু নাচিবলৈ মন গ’লে গাভৰু- বোৱাৰীসকলে হাবিৰ মাজলৈ গৈ আহঁত গছ , বৰ গছ বা যিকোনো গছৰ তলত তামোল পান এযোৰ দি সেৱা কৰি লৈ হেপাহ পলুৱাই বিহু নাচিছিল আৰু পুৰুষ সকলে যাতে তেওলোকে নচা ঠাইলৈ যাব নোৱাৰে তাৰ বাবে বাটত জেং পুতি থৈ গৈছিল ৷ বোধ হয় সেই বাবেই এই বিহুক জেং বিহু বুলি কোৱা হৈছিল ৷ আগৰ দিনত গাভৰু ছোৱালীহঁতক অভিভাৱকে মুকলিকৈ বিহু নাচিবলৈ নিদিয়াত তেওলোকে মনে মনে হাবিৰ মাজত বিহু নাচিবলৈ গৈছিল ৷ কিন্তু কোনো কোনো ডেকাই লুকাই লুকাই তেওঁলোকৰ নাচ উপভোগ কৰিছিল ৷ আৰু বিহু নামৰ মাজেৰেই দূৰৈৰ পৰা তেওঁলোকক জোকাইছিল ৷
অ চেনাইটি কিয় থাকা দুৰতে
অ চেনাইটি চাপি আহা কাষলে
তুমি দুৰত থাকিলে চেনাইটি অ বিহু বিহু নালাগে গাত ৷
আৰু তেওঁলোকেও বিহু নামৰ মাজেৰেই তাৰ প্ৰত্যুত্তৰ দিছিল ৷
গাভৰু নাচনী সকলে মুগাৰ মেখেলা পিন্ধি ৰিহাৰে গাটো আঁটি আঁটি মেৰিয়াই লৈছিল৷ আৰু ডিঙিলৈকে ধকা ৰঙা ব্লাউজ পিন্ধিছিল৷হাতত টকা
গগনা ,সুতুলী ,লৈ বিহু মাৰিবলৈ গৈছিল ৷
জেং বিহু বা গাভৰু বিহুৰ নাম বোৰ মূলত: প্ৰকৃতিৰ
লগত জড়িত হৈ থকা দেখা যায় ৷

” তামোল কাটি কাটি অকলে নাখাবা আমাকো এখন দিবা ,
জেং বিহু মাৰিবলৈ অকলে
নাযাবা আমাকো লগতে নিবা ” আকৌ-

” চ’তে গৈয়ে গৈয়ে বহাগে পালেহি
গছৰ ডালত বিনালে ঐ কুলি
জীয়ৰী-বোৱাৰীওলাই ঐ আহিছো
বিহুকে মাৰোগৈ বুলি ৷”

“বৰ ঘৰৰ মুধতে তাঁতে বৈ আছিলোঁ
ঘনাই মাৰিছিলো অ মাকো ,
আঁহতৰ তলতে টকাৰ মাত শুনিলো অ
ঘৰত মই কেনেকৈ থাকোঁ ৷”

গাভৰু সকলে বৃত্তাকাৰে ঘূৰি ঘূৰি গীতৰ ছেঁৱে ছেঁৱে টকা ,সুঁতুলী আৰু গগনা বজাই বজাই বিহু নাচে আৰু দুগৰাকী মানে বৃত্ত মাজৰ অংশত নাচে ৷মাজৰ অংশত নচা সকলে বিহু নাম নাগায় লগৰীহতঁৰ নামত নাচেহে৷তেওঁলোকৰ ভাগৰ লাগিলে মাজৰ পৰা ওলাই আাহে আৰু আন দুগৰাকী মান তেতিয়া মাজলৈ সোমাই যায় ৷বহু দেৰি মাজৰ অংশলৈ কোনো নাচনী নগ’লে নামতিয়ে নামেৰেই নাচনী মাতে

” দুডালি বাঁহৰে
হাঁয় ঐ হালিজাপি
এডালি কোনে কাটি নিলে
হাঁয় ঐ হালিজাপি
ইডালি মুকলি হ’ল
আমাৰে নাচনীক
হাঁয় ঐ হালিজাপি
কোনে ধৰি নিলে ৷
হাঁয় ঐ হালিজাপি
বিহুতলি মুকলি হ’লেনো হালিজাপি ঐ
চাচোঁন শলীকাঠি ঐ
নিয়ৰতে তিতি যায় ভৰি”

এনেধৰণেৰে হাবিতলে গছতলে কৰা জেং বিহু কেতিয়া আহি মঞ্চ পালেহি সঠিক কৈ কোৱা টান যদিও আহোম সকলৰ ৰাজত্বৰ শেষৰ ফালে পথাৰ আৰু গছৰ তলৰ বিহুৰ ৰাজহুৱা প্ৰ দৰ্শন কৰা হৈছিল প্ৰথম বাৰৰ বাবে শিৱসাগৰ জিলাৰ বিহুবৰ অঞ্চলত ৷তাৰ পিছত স্বৰ্গদেউ ৰুদ্ৰসিংহই নৃত্য গীত উপভোগ কৰাৰ সুবিধাৰ বাবে ৰং ঘৰৰ বাকৰিত শালকাঠৰ খুটা পুতি এক বিশাল চাংঘৰ সজাইছিল যাক ৰংঘৰ বুলি কোৱা হৈছিল৷
বৰ্তমান মঞ্চত গছৰ ডাল এডাল পুতি গামোচা এখন আঁৰি দি গাভৰুৱে মৰা বিহুকে জেং বিহুৰ আখ্যা দিয়া দেখা যায় ৷

Previous Post

জয়ী হ’ব কোন?

Next Post

১৪ মে’ত ৰঙিয়াৰ মহকুমা ন্যায়িক দণ্ডাধীশৰ আদালত চৌহদত অনুষ্ঠিত হ’ব ৰাষ্ট্ৰীয় লোক আদালত

Related Posts

হোৱাট ইজ্‌ ৰিলেশ্বন্‌চিপ্‌
অভিমত

হোৱাট ইজ্‌ ৰিলেশ্বন্‌চিপ্‌

May 23, 2022
ব’হাগ মাহৰ পূৰ্ণিমা বৌদ্ধ পূৰ্ণিমা
অভিমত

ব’হাগ মাহৰ পূৰ্ণিমা বৌদ্ধ পূৰ্ণিমা

May 15, 2022
বাক্ স্বাধীনতা খর্ব কৰিছে নেকি  আই পি চিৰ ১২৪ এ ধাৰাই ?
অভিমত

বাক্ স্বাধীনতা খর্ব কৰিছে নেকি আই পি চিৰ ১২৪ এ ধাৰাই ?

May 9, 2022
বাস্তুশাস্ত্ৰ শুদ্ধ বিজ্ঞান নহ’লেও বিজ্ঞান অৱশ্যে হয়। বিজ্ঞান সন্মত ভাৱে ঘৰৰ স্থানৰ কোন দিশত কি থাকিব লাগে জানেনে বাৰু? বাস্তুশাস্ত্ৰৰ পৰা এই বিষয়ে জানো আহক
অভিমত

বাস্তু শাস্ত্ৰ অনুসৰি আঠ টা দিশ আছে। ঘৰৰ প্ৰৱেশ দ্বাৰ বা মুখ্য দুৱাৰ কোনটো দিশত হ’ব লাগে । বাস্তু শাস্ত্ৰৰ পৰা জানো আহক

May 8, 2022
অসমীয়াই আৰু আলফা বিচাৰেনে
অভিমত

অসমীয়াই আৰু আলফা বিচাৰেনে

May 7, 2022
ক’ভিডত মৃত্যুৰ তথ্য লুকুৱাইছে নেকি ভাৰতে ?
অভিমত

ক’ভিডত মৃত্যুৰ তথ্য লুকুৱাইছে নেকি ভাৰতে ?

May 6, 2022
Next Post
১৪ মে’ত ৰঙিয়াৰ মহকুমা ন্যায়িক দণ্ডাধীশৰ আদালত চৌহদত অনুষ্ঠিত হ’ব ৰাষ্ট্ৰীয় লোক আদালত

১৪ মে’ত ৰঙিয়াৰ মহকুমা ন্যায়িক দণ্ডাধীশৰ আদালত চৌহদত অনুষ্ঠিত হ’ব ৰাষ্ট্ৰীয় লোক আদালত

No Result
View All Result
  • “টাৰ্নিং থাৰ্টি” ৰ মহিলা সকল ধুনীয়া কিয়

    “টাৰ্নিং থাৰ্টি” ৰ মহিলা সকল ধুনীয়া কিয়

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • লিভাৰ দুৰ্বল হলে দেখা দিয়া লক্ষণ সমূহৰ বিষয়ে জানিবলৈ পঢ়ক

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • শাৰী পিন্ধা নিউজ এংকৰ সকল

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • সম্পৰ্কত বন্ধুত্বৰ ভূমিকা

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • সুন্দৰতাৰ ৰম্যভূমি উকিয়াম

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

“ভইচ ২৪×৭” হৈছে অসম তথা উত্তৰ-পূবৰ লগতে বিশ্বৰ যোগাত্মক খবৰ সমূহ জনমানসত দাঙি ধৰিবলৈ প্ৰয়াস কৰা এক ব্যতিক্ৰমী আৰু সুকীয়া ডিজিটেল মঞ্চ । সমাজ, ৰাজনীতি, সংস্কৃতি, সাহিত্য, আইন আৰু অৰ্থনীতিৰ প্ৰতি বিশেষ দৃষ্টি ৰাখি লগতে স্থানীয় ঘটনাবোৰৰ ওপৰত আলোকপাত কৰা আমাৰ অন্যতম উদ্দেশ্য।

সংবাদ শ্ৰেণীসমূহ

  • অভিমত
  • অৰ্থনীতি
  • আইন
  • কবিতা
  • ক্ৰীড়া
  • চৰ্চা
  • চুটিগল্প
  • জীৱন
  • প্ৰবন্ধ
  • বতৰ
  • বিজ্ঞান
  • ভিডিঅ’
  • মনোৰঞ্জন
  • মুখ্য সংবাদ
  • ৰাজনীতি
  • ৰাশিফল
  • শাৰদ বিশেষ
  • সংবাদ গুঞ্জন
  • সমাজ
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য

পলকতে

বিবাহপাশত আৱদ্ধ হ’ল চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা হংসল মেহতা আৰু সুফেনা হুছেইন

বিবাহপাশত আৱদ্ধ হ’ল চলচ্চিত্ৰ নিৰ্মাতা হংসল মেহতা আৰু সুফেনা হুছেইন

May 25, 2022
কম দৰমহাৰ সৈতে নিযুক্ত ৮০ শতাংশ অ-মুছলমান

কম দৰমহাৰ সৈতে নিযুক্ত ৮০ শতাংশ অ-মুছলমান

May 25, 2022
ক্ষন্তেক সময়ৰ বাবে বন্ধ হৈ পৰিল ইনষ্টাগ্ৰাম, ব্যৱহাৰকাৰীৰ হাহাকাৰ

ক্ষন্তেক সময়ৰ বাবে বন্ধ হৈ পৰিল ইনষ্টাগ্ৰাম, ব্যৱহাৰকাৰীৰ হাহাকাৰ

May 25, 2022
  • আমাৰ বিষয়ে
  • যোগাযোগ
  • Copyright Policy

© 2021 All rights reserved by voice 24x7

No Result
View All Result
  • মুখ্যপৃষ্ঠা
  • ৰাজনীতি
  • সমাজ
  • অভিমত
  • সংস্কৃতি
  • সাহিত্য
  • জীৱন
  • অৰ্থনীতি
  • বিজ্ঞান
  • ক্ৰীড়া
  • ভিডিঅ’
  • আইন
  • চৰ্চা

© 2021 All rights reserved by voice 24x7